Saturday, March 13, 2010

malang dan naseb baek!

title saje suda nampak kemenarikan entry ini bukan? woooooo..malang sungguh naseb kami! aku yang sedang lena tido di belakang ttbe dikejutkan dgn panggilan telefon, eh bukan bunyi kereta yang sangat menyeramkan!bagaimana bunyi kereta yang menyeramkan itu? mungkinkah ada hantu yang duduk berasamara di sebelah aku? oh da sure not..huhuhuhuh..abaikan,abaikan..berbalik kepada cerita..nak bace lg x? bace jew k..aku pksa walau korunk x rela.

kereta ku kembali membuat hal.asal aku nak blk kl jew mesti la bermasalah,apa ko jelez dgn aku? plek2..mengaum2 seperti harimau suda kereta aku..risau,risau..boleh bawak lg ke x nie? da pukul 12 mlm da..jgn la kau mati di tepi highway yang gelap nie..yuha..akhernya berenti juga kami di rnr simpang pulai! hah kini kau saksikan segala kerosakan kereta kau tue..gle hervat! nak nanges aku ase? mcm mana nak blk kl nie? uuuuu...sungguh2 sedih berganda2.

keadaan ketika itu :

1.buka2 tank minyak hitam, gle kau kering langsung!hah mcm mana nie? mcm mana nie..panik2..

2.ok2 ada jalan penyelesaian..g petronas beli minyak hitam..

3.duet ada 50,x cukup ni nak beli minyak hitam..maybank da offline..mcm mana ni?hrga rm69.90,tnya juruwang ( skema saje kau nak cerita nie ) boleh pki kad x? dye kata buley..fuh lega gile..

4. tanya akak tue minyak hitam mana yg ok ntok proton, sekali kua bro ni la mahu membantu..aku pown bg kad la dkt juruwang tu, 4 kali dye wat, tp no respons da..argggghhhh..shit..how can i pay?pinjam duet man..mmg cukup2 jew la..

5. pastu pk mcm mana nak byr tol ni? da xd wet langsung..padahal kete kau pown blm gerak qiela..kau dah pk nk byr tol..

6. wokey sttle tuang minyak hitam, start kereta dengan perasaan yg sangat bangge konon2 da blh gerak blk..hah amek kau, bile guna gear reverse kete mengaum jew lebih, tp x bergerak..da, da..kompem gear box..ahhhh..shit berganda2..mana blh cm nie..kau hukum aku..aku nk blk la weyh..damn

7. ttbe ada satu kete jabatan kebajikan masyrakat, dye nk g kl..mahu tumpangkan kami..pk 24 kali..oh x boleh, x boleh sape nk stlekan kete ku yg tertinggal disini..pk lg..idea mari kau dtg ouh idea..

8. sementara memikirkan, hero2 aku menolak la kereta itu ke petronas supaya lebih selamat dan selesa bak kata bro tue..

9. rupanya bro tu anak toke petronas da..soh kitowunk masuk dalam petronas lepak2 lu dan akhirnya wat keputusan g uma makcik along kat ipoh..kol punye kol, xdpt2..

10. sementara tgu nye tgu, bro tu siap soh amek apa yg kitorunk nak kat petronas tu, xnak la weyh..malu2..

11. diberi pilihan untu menaiki harrier atau camry..walaweyh desebalik malang terdapat naseb baik wukey?hehehehhehehe..

12. lalu sampai juga di ipoh..dan tido berderu2 lah kami..zzzzzzzzzzzz..

13. pak induk yang sangat prihatin memberi pertolongan dan menasihat yg patot dan x patot kami lakukan! sungguh ternaseb baek kami

14. pergi kembali melihat itu kereta dengan berharapan supaya itu kereta da buleh hidup ini pg..tp..hrpn hnya tgl harapan..hehehhehe

15. kol saje same itu trak tunda lalu berlakulah kejadian tunda menunda..buat pertama kalinya kereta aku ditunda ke bengkel.

16. sampai bengkel cek dengan insan yg sgt2 pakar pasal enjin dan telah meletakkan harga rm1500..nielah akibat aku ske drop gear cepat2,klu kau pki manual xpela qiela oit..

17. balik kl dengan pelbagai cara yang amat susa..wink2..sambung episod akan dtg..

No comments:

Post a Comment